عدالت adalet

آیین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته آموزش الکترونیکی (مجازی) دانشگاه تهران بخش دوم

فصل ششم: پایان نامه

ماده 2٤- تدوین پایان نامه (دوره پژوهشی) آخرین بخش دوره است که طی آن دانشجو موظف است در یک زمینه مربوط به رشته تحصیلی خود، زیر نظر استاد راهنما، به تحقیق بپردازد.

ماده 2٥- استاد راهنما به پیشنهاد دانشجو، موافقت استاد و تأیید شورای پژوهشی- تحصیلات تکمیلی دانشکده، از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران با حداقل مرتبه استادیاری تعیین می شود.

تبصره1: درصورت ضرورت، در موارد استثنایی به تشخیص شورای پژوهشی- تحصیلات تکمیلی دانشکده، پایان نامه می تواند با دو استاد راهنمای مشترک از داخل و خارج دانشگاه هدایت شود. داشتن مدرک دکتری برای استاد راهنمای خارج از دانشگاه تهران الزامی است.

تبصره 2: در موارد استثنایی و تشخیص شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه انتخاب استاد راهنمای بیرون دانشگاه بلامانع است.

ماده 2٦- دانشجو موظف است تا پایان نیمسال دوم تحصیل، موضوع پایان نامه خود را با نظر استاد راهنما انتخاب کند. موضوع پایان نامه پس از تصویب شورای پژوهشی- تحصیلات تکمیلی دانشکده با صدور احکام برای استاد راهنما و مشاور توسط معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده قطعیت می یابد.

تبصره: ثبت نام دانشجو در نیمسال چهارم منوط به تصویب قطعی طرح پژوهشی پایان نامه در شورای پژوهشی - تحصیلات تکمیلی دانشکده مربوط و صدور حکم استاد راهنما است.

ماده 2٧- استاد مشاور به پیشنهاد استاد راهنما و پس از تأئید شورای پژوهشی - تحصیلات تکمیلی دانشکده (گروه) از بین اعضای هیأت علمی یا متخصصان و محققان مربوط انتخاب و حکم او توسط معاون تحصیلات تکمیلی دانشکده صادر می شود.

ماده 2٨- ارزشیابی پایان نامه در جلسه دفاعیه توسط هیاتی، متشکل از استاد (یا استادان) راهنما، استاد مشاور (حسب مورد) و دو نفر از اعضای هیأت علمی یا متخصصان و محققان داخل یا خارج از پردیس به عنوان استاد داور با معرفی شورای پژوهشی - تحصیلات تکمیلی دانشکده و نماینده تحصیلات تکمیلی صورت می گیرد.

تبصره 1: جلسه دفاع با حضور حداقل سه نفر از اعضای هیأت داوران و نماینده تحصیلات تکمیلی دانشکده رسمیت می یابد. حضور استاد راهنما و یکی از دو نفر اعضای هیأت علمی یا متخصصان و محققان داخل یا خارج پردیس در جلسه ضروری است.

تبصره 2: نماینده تحصیلات تکمیلی پردیس/ دانشکده به عنوان ناظر و بدون حق رأی در جلسه دفاعیه شرکت می کند.

ماده ٢٩- پایان نامه توسط هیأت داوران ارزشیابی شده و بر حسب نمره هیأت داوران در 5 درجه قرار می گیرد.

نمره از 18 تا 20: عالی،

نمره از 16 تا 99/17: بسیار خوب،

نمره از 14 تا 99/15: خوب،

نمره از 12 تا 99/13: قابل قبول،

نمره از 12 کمتر: غیر قابل قبول.

ماده ٣٠- دانشجو پس از انتخاب واحد پایان نامه، تا زمان دفاع موظف است براساس تقویم دانشگاهی در نیمسال (های) بعد نیز ثبت نام نماید. در این حال نمره پایان نامه در آخرین نیمسال تحصیلی، وارد کارنامه دانشجو می شود و در میانگین نمرات او منظور خواهد شد.

ماده 3١- درصورتی که پایان نامه، از نظر هیأت داوران غیر قابل قبول تشخیص داده شود، دانشجو می تواند در مدتی که از حداکثر مجاز تحصیل وی تجاوز نکند، پایان نامه خود را کامل و بار دیگر در زمانی که هیأت داوران تعیین می کنند از آن دفاع نماید.

تبصره: اعطای گواهی گذراندن واحدهای درسی دوره به دانشجویی که به هر دلیل از ادامه تحصیل باز می ماند، حسب درخواست دانشجو پس از تسویه حساب بلامانع است.

فصل هفتم: سایر مقررات

ماده 3٢- در اجرای مفاد این آیین نامه برای واحدهایی که تشکیل پردیس در آنها هنوز بطور رسمی فعال نشده است، دانشکده جایگزین پردیس و گروه جایگزین دانشکده خواهد شد.

ماده 3٣- پذیرش دانشجو در دوره ی مجازی در چارچوب سیاست ها و مقررات آموزشی ذیربط توسط دانشگاه و براساس «شیوه نامه پذیرش دانشجو در دوره های مجازی دانشگاه تهران» صورت می گیرد. شرایط و ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره های مجازی براساس شاخص های علمی، منابع آموزشی ذیربط و امکانات زیربنایی و فنی و بنابر توافق سه جانبه پردیس/ دانشکده، مرکز و معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان پذیر است.

ماده 3٤- اطلاع رسانی و ثبت نام اولیه داوطلبان دوره های مجازی همزمان از طریق سايت اداره کل تحصيلات تكميلي دانشگاه، مرکز آموزش های الکترونيکی و سايت دانشکده يا پرديس انجام می شود. برگزاری آزمون اختصاصی در دوره های مجازی براي پذیرش دانشجو در چارچوب سیاست ها و مقررات ذیربط دانشگاه توسط پردیس/ دانشکده مربوط و براساس مواد امتحانی مصوب گروه آموزشی و از دروس اختصاصی رشته ذیربط از طريق اداره کل تحصیلات تکمیلی صورت می پذیرد.

ماده 3٥- مدرک فارغ التحصیلی دانشجویان دوره های مجازی همانند دوره های حضوری توسط دانشگاه صادر می شود. عنوان دانشگاه تهران بیانگر اعتبار مدرک، عنوان پردیس/ دانشکده ذیربط بیانگر حوزه علمی و تخصصی دانشجو و ذکر دوره مجازی بیانگر شیوه آموزشی و نوع ارائه رشته است. عنوان و مقطع هر رشته مجازی دقیقاً منطبق با عنوان همان رشته در دوره های حضوری ولی با قید عبارت آموزشهای الکترونیکی «دوره مجازی» در متن دانشنامه فارغ التحصیلی است.

ماده 3٦- تمامی حقوق مادی و معنوی دروس الکترونیکی که در دوره های مجازی تدوین و تولید می گردند به دانشگاه تهران تعلق دارد. هرگونه استفاده از این دروس به هر شکلی و در هر قالبی صرفاً در چارچوب عقد قرارداد مربوط با مراکز و پردیس/ دانشکده امکان پذیر است. میزان سهم معنوی و مادی عضو تدوین کننده درس الكترونيكي و فرد استفاده كننده مطابق مقررات مركز مالكيت فكري و دفتر حقوقي دانشگاه تهران مي باشد.

ماده 3٧- در این آیین نامه تنها به ذکر اصول اکتفا شده و آنجا که آئین نامه ساکت است تفسیر و رفع ابهام احتمالی آن بر عهده شوراي آموزشی و تحصیلات تکمیی دانشگاه می باشد.

ماده 3٨- اين آيين نامه آموزشي كه در 3٨ ماده و ٢٧ تبصره تدوين شده است و پس از تأييد شوراي تحصيلات تكميلي دانشگاه تهران، در جلسه مورخ................شوراي دانشگاه تصويب شد و از ابتداي سال تحصيلي.......................لازم الاجرا است.

سعیدی محرم

 


https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: پنج شنبه 2 آبان 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM